Friday, January 1, 2010

Bonne Année et Happy New Year

2010
Resolutions...Write in my blog more often. If I don't, blame it on my mom.

NEWS:
- I was 18lbs 5oz and measured 27 inches at the latest doctor appointment 2 weeks ago. I am a healthy little guy.
- My parents tricked me today and I made my first two steps by myself (twice)
- I am down to one nursing time with mom (in the morning). What I don't get in nursing (reconfort and cuddle), I get it byt being super clingy or cuddles and bouncing on the ball with my papa or maman before naptime and bedtime. They give me extra cuddling, singing sessions now!
- I love clementines
- I tasted my first crepe and boudin blanc (at xmas)
- I have been on a stroll out in the snow
- I looooooove guitar
- I love playing peekaboo
- I said "dada" to papa and also to Preston's dad. I also like to say: Tat, tatat, tatatat, codoculeco (if you want to try saying it, pull your tongue out), sometimes : mamamamama also but not to maman
- I sing
- We are moving at the end of January in the house papa and maman bought.


2010
Résolutions
Ecrire dans mon blog toutes les semaines. Si je ne le fais, c'est la faute à maman

NOUVELLES
- Je pesais 8kg5 et je mesurais 70 cm au dernier rendez-vous chez le docteur. Je suis un petit gars en forme.
- Mes parents m'ont piégé et j'ai fait deux pas tout seul aujourd'hui (deux fois)
- Maman me donne le sein seulement une fois le matin maintenant. Je m'en moque parce qu'ils me font encore plus de calins et de berceuses avant d'aller faire mes siestes ou ma nuit pour compenser.
- J'adore jouer à cache-cache
- J'ai fait un tour en poussette dans la neige
- J'ai dit "dada" à papa mais aussi à d'autres papa. J'aime aussi dire : Tat, tatat, tatatat, codoculeco (si vous voulez essayer de le dire, tirez votre langue). Parfois aussi: mamamama mais pas nécessairement à maman
- J'adore les clémentines
- J'ai goûté du boudin blanc et des crêpes pour la première fois
- J'adore jouer avec la guitare de papa
- Je chante
- On déménage fin janvier dans une nouvelle maison que papa et maman ont achetée (les poules viennent aussi et ca c'est cool parce que j'aime bien les regarder)

No comments: