Monday, May 12, 2014

Questions et Blog

First of all: Thank you to my friends and family to be so supportive of the new adventure we have started. 

To clarify things, even though, it seems that I am worried, or scared, there is no doubt in our minds that we know it’s the right thing to do at this moment and that we know we will be fine no matter what. By writing this blog, I am not looking for reassurance, I am simply documenting our experience so it helps others understand what it means and imply to do what we do. Also, I am writing this thinking that it can answer questions that explain why we are doing this. It is also a way for me to reflect on our experience. I have always been curious by psychology in relation to expatriation and linguistics.

What does changing languages, countries, cultures imply? For yourself, for your husband or wife, for your children and for your extended family. There are as many answers as there are individuals. It will depend of so many factors. So, my remarks will be general and subjective at the same time. 

To follow this week: FOR SALE… OUR HOUSE.

Tout d’abord: Merci à ma famille et amis de leur soutien durant cette nouvelle aventure qui se développe.

Je voudrais aussi clarifier une chose: même s’il semble que je sois inquiète dans mes messages, nous n’avons pas le moindre doute quant à la décision que nous avons prise de partir. Nous savons que tout ira bien quoiqu’il arrive. En écrivant ce blog, je ne cherche pas à être rassurée, j’explore la situation en long et en large pour aider ceux qui me lisent à comprendre où nous en sommes, peut-être même à répondre à certaines questions. J’ai toujours été intéressée par le sujet de l’expatriation et de certaines questions linguistiques, surtout en relation à la psychologie. Ce blog, c’est aussi ça.

Qu’est-ce que ça implique de partir? Qu’est-ce que ça implique de changer de pays, de culture, de langue? Pour moi-même, pour le/la conjoint(e), pour les enfants. Il y a autant de réponses que d’individus. Il y a tant de facteurs à prendre en considération. Par conséquent, mes remarques seront générales et personnelles en même temps.


A lire plus tard cette semaine: LA VENTE DE NOTRE MAISON.

No comments: