Monday, March 9, 2009

Je suis un big boy, moi!

Here is a list of things that prove that I am a big boy!

- I just turned three months on March, 8th
- I sleep in my crib now and not in my cradle anymore since last Saturday
- When I wake up or before I fall asleep, I love looking at my mobile that Papoun made for me
- My mom has finally started using Cloth diaper because my little butt is big enough now
- I am playing by myself and trying to touch some toys
- I take longer naps by myself
- I take my bottle very well without screaming and I control the speed (My mom's stubborness paid off)
- I sleep from 7:30 pm/8 pm until 3 am and recently 4 am
- I cough to get attention
- I have a bank account with $50 and my parents are planning on putting a little bit every month
- My mom just filled out two bags of clothes I will never wear again
- I spit up less than before
- I hang out longer and I am happy longer
- I hang out in the sling just sitting and looking around
- Last but not least: I don't poop at every meal now but I save it for 24 hours or more as a big surprise for papa et maman

Voila une liste qui prouve que je suis un grand garcon!
- J'ai 3 mois depuis le 8 mars
- Je dors dans mon grand lit et non plus dans mon berceau
- Je fais de plus grandes siestes dans mon lit la journee
- Quand je me reveille ou avant de m'endormir, j'aime regarder le mobile que papoun a fait pour moi.
- Maman a commence finalement a utilise des couches en tissu parce que mes petites fesses ne sont plus si petites!
- Je dors de 19h30/20h jusqu'a 3/4 heures du matin
- Maman a recemment rempli deux sacs entiers de vetements qui ne me vont plus
- Je tousse pour attirer l'attention
- Je bois les biberons qu'on me donne sans pleurer et je controle tres bien la vitesse (grace a l'entetement de maman!)
- Je joue tout seul et j'essaie de toucher mes jouets
- Je fais moins de renvois qu'avant
- J'ai un compte en banque et mes parents mettront un petit d'argent tous les mois
- Je reste plus longtemps eveille et content
- J'aime bien etre dans l'echarpe de portage assis a regarder autour de moi
- Le meilleur pour la fin: je ne fais plus caca a chaque tetee, je le garde 24 heures ou plus pour faire une grosse surprise a papa et maman

1 comment:

Mrs. Hislop said...

Mael, you forgot to write that you wear sunglasses now! That's a big boy thing!